دانلود سریال Rick and Morty

دانلود سریال Rick and Morty با لینک مستقیم

آپدیت: آخرین قسمت فصل سوم اضافه شد

«جزء 250 سریال برتر IMDb با رتبه 7»

دانلود سریال Rick and Morty فصل 3

امتیاز IMDb از 10: 9.3 – میانگین رای 180,545 نفر

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

ستارگان: Justin Roiland, Chris Parnell, Spencer Grammer

سازندگان: Dan Harmon, Justin Roiland

شبکه: Adult Swim

روز پخش: یک شنبه

سال های پخش: 2013-

وضعیت: پایان فصل سوم – پخش فصل چهارم نامشخص

اطلاعات بیشتر: IMDbWikipedia

ریک و مورتی، داستان سریال درباره پدربزرگ ماجراجویی به نام ریک است که بعد از مدت ها به کانون خانواده برگشته است. او که شخصیت نامتعادلی دارد، وقت خود را صرف اختراعات عجیب و غریبی می کند و به تازگی هم توانسته وارد دنیاهای موازی مختلف با موجوداتی عجیب الخلقه شود و برای پیشبرد اهدافش در این مکان ها و آزمایش نتیجه اختراعات مختلفش از مورتی که علاقه چندانی به ورود به این ماجراجویی ها ندارد، کمک می گیرد که موجب دردسرهای فراوانی برای مورتی می شود…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


35 دیدگاه برای “دانلود سریال Rick and Morty”

  1. برای سفر ، گشت و گذار و کشف کردن نیازی نیست حتما به جاهای دور دست بروید فقط کافیست لپ تاپ خود را روشن کنید و یک قسمت از ریک و مورتی را پلی کنید تا در عرض چند دقیقه نه تنها به دور ترین جایی که ذهنتان تصور می کند می روید بلکه در بعد های زمانی و مکان های دیگر در جهان هستی می روید و گپی با غریبه ها می زنید!
    این سریال فوق العاده جذاب و دوست داشتنی دقیقا همان چیزی هست که همیشه می خواستید و در ذهن تان تصور می کردید .
    یکی از عناصر مهم این سریال ترس است ، بله اشتباه نخوندید اما جنس این ترسی که ایجاد می کند متفاوت است و مانند ترس هایی که در اکثر فیلم ها می بینیم مثل ترس از رو به رو شدن با یه هیولا و ادم فضایی و … نیست بلکه ترسی روان شناختی در شما ایجاد می کند و به مفاهیمی در فلسفه مانند نهیلیسم یا پوچ گرایی که البر کامو در کتاب افسانه سیزیف به طور کامل که کالیگولا و بیگانه شروع ان است می پردازد پرداخته می شود یا مثلا ترس از اینکه همه ما کنترل می شویم و اختیاری نداریم مانند سریال وست ورلد که خود شما اگر تصور کنید یکی هستید مانند میزبان های ان سریال مو به تنتان سیخ می شود.
    با این حال این سریال تجربه ای سراسر خنده به شما عرضه می کند و با جک های پی ا پی اش باعث می شود دست از خندیدن بر ندارید و در مهم ترین صحنه ها هم این روند ادامه دارد مثلا وقتی که چشم هایتان گرد می شود و متعجب می شوید و صحنه ای حساس در حال رخ دادن است در ثانیه بعد با جکی رو به رو می شوید که از خنده دست خود را هم گاز می گیرید !
    یکی دیگر مهم ترین دلایلی که از این سریال یک شاهکار ساخته خلق شخصیت های جذاب و تو دار است و شخصیت پردازی ان ها حرف ندارد . شاید در ظاهر یه پرفسور پیر روانی زیاد از نظر شخصیتی پر به نظر نرسد اما وقتی که بیشتر با ان اشنا شوید متوجه ترس های درونی پشیمانی ها و ذهن جذاب او می شوید و همین موضوع در رابطه شخصیت دیگر هم صدق می کند.
    در این سریال نشان داده می شود که جهان هستی به قدری پهناور است که هرگز نمی توانیم شناختی کامل ازش داشته باشیم پس بهتر است خودشناسی را شروع کنیم و به حقیقت درونی خود پی ببریم.
    در اخر فلسفه ای که کامو در کتاب هایش به ان می پردازد و این سریال برگرفته از ان است قصد افسرده کردن شما را ندارد ، فلسفه پوچ گرایی کامو از زندگی نشات می گیرد و این سریال هم قصد دارد به همان سو برود برای همین است که وقتی با معنای پوچی در این سریال اشنا می شویم باز هم شخصیت های سریال با استفاده از توانایی های یکدیگر دست به دست هم داده و در هر قسمت به سمت ماجراجویی های مختلف می روند تا به معنای حقیقی زندگی برسند.
    ادمین عزیز تشکر که این سریال رو قرار دادید هر روز بهتر از روز دیگه واقعا دستتون درد نکنه
    این ماجراجویی بی پایان رو به همه توصیه می کنم 🙂

    1. سلام متن های تکرار نشدنی شمارو در بعضی مطالب سایت دیدم و خوندم
      با خوندن تفصیر ها نمیدونم اسمش رو میشه چی گذاشت نقد توصیف و یا …… هرچی که هست من رو به قدری زنده میکنه که انگار برای لحظاتی هیچی وجود نداره و کاملا غرق در نوشته های شما هستم
      میشه بپرسم رشته شما چی بوده که تا این حد درک بالایی میتونید از مسائل و فکر یک نویسنده و کارگردان داشته باشین؟
      قصد جسارت ندارم که بگم این نوشته ها وابسته به علم شماست چون بعضی اشخاص خاص هستند و از حق نگذریم قادر به درک مسائل بیشتری هستند که این برکسی پوشیده نیست آقا مهراد
      بنده هم دوست دارم جزئیات بیشتری رو ببینم و از نگاه متفاوت تری به چیزی که خلق شده و اسمش رو فیلم و سریال گذاشتن داشته باشم
      شاید اگه من فیلم یا سریالی رو ببینم و جزو بهترین دیده های زندگیم باشه برای توصیفش فقط بتونم بگم “عالی بود” و چیز بیشتری به ذهنم نمیرسه اینکه کلمات این چنین از ذهن شما سرازیر میشه من رو دیوونه میکنه
      اینکه در قسمت های دیگه نظر نذاشتم دلیل بر نخوندن متن هاتون نیست درواقع نمیدونم باید چی گفت… چون مطمئنم با جمله های مثل عالی بود حرف نداشت زیبا بود خیلی برخورد کردید!
      از خواندن این متن شما بسیار لذت بردم برای من ریک و مورتی یک سریال تکرار نشدنیه

  2. سلام پیمان جان عزیز
    ممنون که اینقدر لطف داری کخه می خونی و خوش حالم که خوشت اومده ، اینجا از همه کسایی که می خونن هم تشکر می کنم .
    در رابطه با حرفی که زدی مهارت نویسندگی و استفاده از کلمات و جایگاه و روح بخشیدن بهشون خب دلیلش اینه که من نویسنده و شاعر هستم و خب بالاخره طی زمان یاد گرفتم چطوری از کلمات استفاده کنم
    در رابطه با رشته که پرسیده بودی من هنر های نمایشی خوندم و می خونم در برلین الان البته طی یه مدتی ایران اومدم برای اشنایی با تاتر هایی که تو ایران اجرا میشه و خودم تاتر کار می کنم
    البته درست گفتید ربطی نداره اونقدر به تحصیلات
    بیشتر تحصیلات تو این زمینه به دونستن فنی این ها کمک کرده یه جور حالت شناخت داره مثل شناخت سبک های مخلتف اصول فیلم نامه نویسی و …
    در رابطه با نقد کار های هنری دلیلش فقط و فقط کتاب خوندنه اینقدر کتاب خوندم که با فلسفه اشنا شدم (منظورم کتاب های تئوری نیست) نمایشنامه و … هستش
    در رابطه با اینکه می خواید نگاه عمیق داشته باشید
    در شروع باید پرسش هایی برای خودتون مطرح کنید
    اگه این فیلم عالیه خب چرا عالیه چه چیزی باعث شده که این فیلم رو عالی خطاب کنی یا اگه بده چرا بده اگه مثلا این فیلم تو این سبک از فیلمی دیگر با همون سبک بهتره چرا بهتره دلیلش چیه
    با پرسیدن این پرسش ها از خودتون گام های اول رو بر می دارید
    یا مثلا یکی دیگه این هستش که بتونی فیلم رو تعریف کنی برای یک نفر به یکی میگی فلان فیلم خوبه و ازت می خواد شرح بدی و باید اینکار رو بکنی اینم یکی از قدم هاشه
    به طور حرفه ای هم که بخوای نقد بکنی ( این نوشته های من هم نقد به صورت حرفه ای نیست حتی چون کسی نمی خونه اون رو و خیلی جزییات داره و طولانی میشه) یکی از کتاب هایی که می تونم معرفی کنم بهت باید کتاب های مربوط به نقد رو بخونی تا با اصولش اشنا بشی .
    در اخر میگم خیلی ممنون که می خونی و از توجهت سپاس گذارم
    در کل از همه کسایی که می خونن تشکر می کنم مثل کاربر نگاه ، هایزنبرگ و اقای ویکتور ادمین خودمون
    امیدوارم در اینده باز هم بپسندید مطالب رو
    ادمین هم امیدوارم خوشش بیاد اینقدر مطلب می زاریم 🙂

    1. سلام مهراد جان اینکه شما این فضای تبادل نظر بین کاربران رو به وجود آوردین خیلی عالیه
      دیگه حتی منم تشویق شدم وقتی یه فیلم یا سریالی رو میبینم نگاهم رو بازتر کنم به اون چیزی که ساخته شده
      همین مطلب های شماست که همه خوششون اومده و باعث شده نظراتشون رو بگن

  3. دوستان گرامی، آقای مهرداد و پیمان عزیز
    فلسفه نهیلیسم جدای از تمام کارهایی که روش انجام گرفته بسیار ناامید کننده و نارحت کنندست. وقتی که با اینهمه توانایی ذهنی و فکری و عملی، فردی مثل ریک نمی تونه شاد باشه و همیشه به الکل رو میاره، از ما که بسیار ضعیف تر هستیم چه انتظاری می رود؟ (روی آوردن به مواد مخدر و … از نتایج این دیدگاه است).
    در دنیا معنا وجود دارد، معنایی بسیار عمیق، همه چیز اهمیت دارد (برخلاف چیزی که ریک می گوید هیچ چیز اهمیت ندارد). درک این معنا به چیزی فرای عقل احتیاج دارد. چیزی که کرانه بر بی نهایت می زند. افزایش توانایی های انسان که از سفرهای فضایی شروع می شود و تا شناخت، ایجاد رابطه و خلق موجودات و دنیاهای جدید ادامه می یابد با دلیل و علت صورت میگیرد. نه اینکه تنها برای سرگرمی و دل خوش بودن بلکه برای عشق و محبت و برای اشاعه رحمت است. از بشر انتظار می رود که در ابتدا خود را تربیت کند، وقتی این کار را انجام داد، این تربیت را می تواند به کل جهان هستی صادر کند. در این سریال رابطه ای نامحسوس ولی بسیار عمیق بین ریک، بت و مورتی وجود دارد. همین این رابطه می تواند ریشه بی معنایی جهان را بزند. در یک قسمت بت از ریک می پرسد: من چرا برای تو اهمیت دارم؟ و ریک در پاسخ می گوید نمی دانم. شاید آنقدر کم اهمیت هستی که اهمیت پیدا می کنی ولی بالاخره اهمیت هست. زرق برق دنیای مدرن و تکنولوژیک اگرچه بسیار سرگرم کننده و مفهوم ساز است، معنا ساز نیست و نباید معنای زندگی را بپوشاند. اگر چنین کرد وای به حال ما.

  4. نهیلیستها توانایی تشخیص حقیقت را دارند, نهیلیست یعنی کل این کارا فارق از هدفی منطقیست,پایان پذیرفتن هدفه زندگیست,راه حل این قضیه خودکشی هم نیست,زیرا خود این کار هم بی هدفه و پوچی دنیا ارزش این کار رو هم نداره,این نهیلیست است
    تعریف درسی از نهیلیسم که کامو سعی بر گفتنش در تمام مصاحبه هایش داشته برعکس اینکه شما گفتید تعریفش بر میگرده به اگزیستانیال نهیلیسم!
    نهیلیست پوچی رو پذیرفته و مشکلی با این قضیه نداره,اون ها کار خودشون رو انجام میدهند در عین اینکه میدونند در نهایت تمام کارشان بی هدف است,برعکس اگزیستانیالیست ها که معتقدند با وجود بی هدفی جهان کارشان به زندگیشون هدف بخشیده.
    این دیالوگ رو توجه کیند : زندگی هیچکس هدف نداره، هیچکس به هیچ‌جا تعلق نداره، همه قراره بمیریم، بیا تلویزیون ببینیم؟
    در عمق این دیالوگ معنای آرامش‌بخش و زیبایی است. برای کسانی مثل سامر فکر کردن به اینکه آنها با هدف ویژ‌ه‌ای ساخته نشده‌اند غیرقابل‌قبول و سخت است، اما کسانی مثل ریک و مورتی با این موضوع کنار آمده‌اند و منافع خوب آن را کشف کرده‌اند. برای ریک و مورتی ناراحت شدن سر این موضوع مسخره است. از نظر آنها وقتی زندگی پر از این همه اتفاقات و موقعیت‌های باحال برای لذت بردن و خوش‌گذراندن است، چرا باید سر بی‌معنایی زندگی‌مان افسرده شویم؟ همان‌طور که مورتی گفت، یکی از این خوشگذرانی‌ها تماشای تلویزیون با یکدیگر است. سینما رفتن است. صحبت کردن درباره‌ی سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌مان است. سفر کردن است. این تقلا بین افسردگی حاصل از بی‌معنایی زندگی و لذت ‌بردن از امکاناتی که این موضوع جلویمان قرار می‌دهد در مرکز داستانگویی سریال قرار دارد.
    سریال فقط یک‌بار به این موضوع اشاره نمی‌کند و از رویش عبور نمی‌کند، بلکه مدام از زاویه‌های مختلف تاثیرش روی کاراکترها، مخصوصا ریک و مورتی را بررسی می‌کند و بارها نشان‌مان می‌دهد که حتی ریک و مورتی هم با وجود قبول کردن این حقیقت، کماکان در قبولِ تمام و کمال آن مشکل دارند. مثلا علاوه‌‌بر اینکه در یکی از اپیزودها کله‌های غول‌پیکر پرنده به زمین حمله می‌کنند، در اپیزودی دیگر این موضوع از طریق سفر به درون باتری ماشین ریک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در اپیزودی دیگر ریک و مورتی به یک شهربازی بین‌کهکشانی می‌روند و آنجا مورتی یک بازی واقعیت مجازی را امتحان می‌کند که در آن زندگی کامل یک انسان را بازی می‌کند؛ انسانی که در بزرگ‌سالی از روی نردبان می‌افتد و می‌میرد و مورتی برای چند لحظه احساس می‌کند که خودش مرده است. یا در اپیزود دیگری ریک سر میز صبحانه، روباتی خودآگاه مخصوص آوردن کره درست می‌کند و روبات به محض اینکه متوجه می‌شود تنها هدفش کره آوردن است، بهم می‌ریزد و افسرده می‌شود. یا کاراکترها در طول سریال متوجه می‌شوند که نه تنها دنیاهای بی‌نهایتی در دنیای خودشان وجود دارد، بلکه نسخه‌های بی‌نهایتی از آن دنیاهای بی‌نهایت هم وجود دارد و آنها نسبت به بقیه منحصربه‌فرد و ویژه نیستند.
    نشانه‌هایی از بی‌معنایی دنیا بی‌وقفه کاراکترهای سریال را مورد حمله قرار می‌دهد و آنها همیشه در تلاش برای کنار آمدن با آنها موفق نیستند. مثلا این موضوع را به بهترین شکل ممکن می‌توان در تضاد شخصیت‌های جری و ریک دید. سریال هیچ‌وقت نمی‌گوید اطلاع نداشتن از ماهیت ابسورد دنیا یک موهبت است. اتفاقا ما در زمینه‌ی جری می‌بینیم که بعضی‌وقت‌ها ندانستن و انکار کردن خیلی بهتر از دانستن و قبول کردن است. جری یکی از آن آدم‌هایی است که انگار هیچ اطلاعی درباره‌ی زندگی متوسط و خسته‌کننده‌اش ندارد. در یکی از اپیزودها که داخلِ یک شبیه‌ساز کامپیوتری جریان دارد، جری در خوشحال‌ترین وضعیتش به سر می‌برد. او برنده‌ی یک جایزه‌ی معتبر شده و خلاصه به معنای واقعی کلمه زندگی کردن در یک شبیه‌ساز باگ‌دار را به زندگی واقعی‌اش ترجیح می‌دهد. جری یک مرد تمام شکست‌خورده است. او شغلی ندارد، همسرش از او متنفر است، بچه‌هایش ترجیح ‌می‌دهند با پدربزرگشان خوش بگذرانند و او به هیچ‌وجه باهوش‌ترین کاراکتر کل سریال هم نیست. تمام اینها شاید نکات منفی به نظر برسند، اما یکی ممکن است به این نتیجه برسد که شاید جری نسبت به بقیه‌ی کاراکترها زندگی خوشحال‌تری داشته باشد. چرا که او در مقایسه با ریک آن‌قدر احمق است که هیچ‌وقت متوجه‌ی بی‌معنایی و شکست‌خوردگی زندگی‌اش نشده است. پس می‌توان به عدم آگاهی جری از واقعیت اطرافش به عنوان یک موهبت نگاه کرد.
    اما در مقابل ریک را داریم که بی‌معنایی زندگی را درک می‌کند و آن را قبول کرده است. اما برخلاف اخلاق طعنه‌آمیز و بی‌اهمیتِ ریک در برابر درد و زجرهای دنیا، ما سرنخ‌های بی‌شماری داریم که نشان می‌دهند او کاملا خوشحال نیست و دارد از این موضوع عذاب می‌کشد و فقط آن را به‌طور مستقیم به روی کسی نمی‌آورد. بالاخره داریم درباره‌ی پیرمردی صحبت می‌کنیم که جمله‌ی موردعلاقه‌اش (وابالابادابداب) به این معنی است: «من دارم درد سختی می‌کشم. یکی بهم کمک کنه». پس اینکه ریک دانشمند نابغه‌ای است که همه‌چیز را به سخره می‌گیرد به این معنا نیست که او جواب همه‌چیز را دارد و در برابر ماهیت ابسورد هستی ضدگلوله است. اتفاقا سریال بعضی‌وقت‌ها به این نتیجه می‌رسد که علم ریک سانچز بیشتر از اینکه به دردش بخورد، او را به موجودی بی‌احساس تبدیل کرده است. چون او همه‌چیز را با علم بررسی می‌کند و بعضی‌وقت‌ها از زاویه‌ی انسانی به آن نگاه نمی‌کند و این‌طوری ممکن است چیزی با معنی را به دست خودش به چیزی بی‌معنی تقلیل بدهد. مثلا ریک به مورتی می‌گوید که عشق چیزی بیشتر از یک سری واکنش‌های شیمیایی در بدن‌مان نیست که می‌خواهند ما را برای تولیدمثل و ادامه دادن نسل بشر گول بزنند. شاید حقیقت داشته باشد، اما ریک از این طریق دارد خود را از یکی زیباترین مفاهیم زندگی محروم می‌کند و در نتیجه به‌طرز ناخودآگاهی عذاب می‌کشد. اما «ریک و مورتی» یک خبر خوب برایمان دارد و آن هم این است که وقتی در جستجوی کشف معنا به بن‌بست خوردیم، می‌توانیم دور بزنیم و راه جدیدی پیدا کنیم و شاید آن راه جدید این است که چیزهای کوچک اما مهم اطرافمان را غنیمت بشماریم. «ریک و مورتی» بارها بهمان می‌گوید که دوستان، خانواده و انجام کارهایی که ازشان لذت می‌بریم خیلی مهم‌تر از سگ‌دو زدن‌های بی‌نتیجه برای پاسخ دادن به مسئله‌ی هستی است.
    آلبر کامو، فیلسوف فرانسوی، در کتابش «افسانه‌ی سیسیفوس» با پرداخت به مسئله‌ای که آن را «ابسورد» می‌نامد به این موضوع می‌پردازد. کامو باور داشت که اصطحکاک بزرگی بین علاقه‌ی انسان برای کشف معنای زندگی و بی‌معنایی مطلق زندگی وجود دارد. کامو باور داشت که ما سیسیفوس هستیم. یکی از پادشاهان اسطوره‌های یونانی که مجبور بود هر روز تکه سنگ کروی بزرگی را به بالای کوهی هل بدهد و قبل از رسیدن به بالای کوه، شاهد بازغلتیدن دوباره آن باشد و این چرخه را تا ابد تکرار کند. اما کامو اعتقاد دارد که باید سیسیفوس را خوشحال تصور کنیم. کامو می‌گوید وقتی ما بی‌معنایی زندگی‌مان را کشف کرده و آن را قبول کنیم، آزاد هستیم تا اهداف و معنای منحصربه‌فرد خودمان را برای آن تعیین کنیم.
    (این دقیقا هدف کامو است که خودش هم بیان کرده) در سریال، ریک دروازه‌ی ما برای صحبت کردن درباره‌ی فلسفه‌ی ابسورد آلبر کامو است. ریک در طول سریال از بی‌معنای زندگی‌اش آگاه است، اما این موضوع اذیتش می‌کند. بله، داریم درباره‌ی نابغه‌ترین و زیرک‌ترین آدمِ کل هستی حرف می‌زنیم و حتی او هم هنوز موفق به کشف کردن هدف زندگی نشده است. وقتی ریک نابغه موفق به کشف حقیقت نشده، ما به چه امیدی تلاش می‌کنیم. اما بزرگ‌ترین ویژگی ریک، علم و دانشش است و اگرچه خودش می‌داند که با استفاده از آن نمی‌تواند «خود حقیقت» را پیدا کند، اما می‌تواند «حقیقت خودش» را پیدا کند. می‌تواند از طریق آن سرش را گرم نگه دارد و هرروز هدف جدیدی برای خودش تعیین کند. ( این جمله رو دوباره بیان کردم البته اگه در دفعه قبل خونده بوده باشی)
    پروژه‌های علمی‌اش به او این فرصت را می‌دهند تا با نوه‌هایش ماجراجویی کند، رابطه‌اش را با آنها قوی‌تر کند و بخندد و حالش را ببرد. ریک می‌داند علمش به درد کشف معنای نهایی زندگی‌ نمی‌خورد. ریک این را می‌داند و سعی می‌کند از آن برای لذت بردن و کشف شگفتی‌های کیهان با کسانی که دوستشان دارد استفاده کند. البته که ریک بعضی‌وقت‌ها به‌طرز دردناکی سعی می‌کند تا به خانواده‌اش بفهماند که اهمیتی به آنها نمی‌دهد و رابطه‌اش با آنها با فوق‌العاده‌بودن خیلی فاصله دارد. نکته سریال همین‌جاست. اینکه ریک وقتی خوشحال است که با نوه‌هایش وقت می‌گذارد و سعی می‌کند این رابطه را قوی‌تر کند. مثلا در اپیزود افتتاحیه‌ی فصل دوم، ریک زمان را متوقف می‌کند تا آنها قبل از بازگشت والدین سامر و مورتی، خانه را بعد از یک مهمانی بزرگ تمیز کنند و در جریان این همین توقف زمان، آنها خوش می‌گذرانند و در حیاط خانه فیلم تماشا می‌کنند و می‌خندند. در همین لحظه وقتی مورتی از ریک می‌پرسد که چرا مدتی است که «وابالابادابداب» را تکرار نکرده است، ریک جواب می‌دهد: «لازم نبود. حالا یه جمله‌ی جدید دارم: نوه‌هام رو دوست دارم!». و آنها را بغل می‌کند. قابل‌ذکر است که جمله‌ی جدید ریک از این جهت اهمیت دارد که او زمان را برای نه یک روز یا یک هفته، برای برای شش ماه متوقف می‌کند تا بیشتر همراه نوه‌هایش تنها باشد. و این فقط یکی از بی‌شمار نمونه‌هایی است که از تلاش ریک برای خوش گذراندن با نوه‌هایش داریم. در یک اپیزود ریک بی‌صبرانه منتظر است تا با مورتی به شهربازی بین‌کهکشانی برود و در اپیزودی دیگر ریک و مورتی تمام زمان اپیزود را صرف تماشای تلویزیونِ بین‌کهکشانی و صحبت درباره‌ی برنامه‌های عجیب آن می‌کنند. یا در پایان اپیزود افتتاحیه‌ی فصل دوم، ریک کاری را انجام می‌دهد که شاید هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم. در پایان این اپیزود بعد از اینکه زمان شروع به از هم پاشیدن می‌کند، متوجه می‌شویم که قلاده‌ی منتقل‌کننده‌ی مورتی به زمان خودشان خراب شده است. زیر پای مورتی خالی می‌شد و او در فضای بی‌انتهای زمان سقوط می‌کند، ریک او را دنبال می‌کند و قلاده‌ی خودش را به او می‌دهد و جان خودش را برای نجات نوه‌اش فدا می‌کند. اگرچه ریک در نهایت از این مخمصه جان سالم به در می‌برد، اما مشخص است که رابطه‌‌اش با مورتی آن‌قدر بامعنی‌تر از تمام بخش‌های دیگر زندگی‌اش بوده که حاضر شده جان خودش را برای او فدا کند.
    «ریک و مورتی» هیچ‌وقت نمی‌گوید جستجوی ما برای یافتن معنای زندگی به پایان می‌رسد (خود ریک و مورتی در هر اپیزود با این موضوع دست و پنجه نرم‌ می‌کنند)، بلکه بهمان سرنخ می‌دهد که در جریان این جستجو حواس‌مان باشد تا بدیهی‌ترین جواب را که دوستان، خانواده و لذت‌های کوچک هستند نادیده نگیریم. چون جستجوی دسته‌جمعی خیلی خیلی هیجان‌انگیزتر و لذت‌بخش‌تر از تنهایی جستجو کردن است.
    در اخر باید بگم که نظر من و دیدگاه من در رابطه با خود سریال بود و یه جورایی تو نقد مدرن اومدم از دیدگاه و فلسفه کامو بررسی کردم جوری شما پیام دادی که من پیرو مکتب نهیلیسم هستم.
    موفق باشی دوست عزیز

  5. یادی بکنیم از دکتر امیر عباس علی زمانی که در بحث معنای زندگی هر سه شنبه ساعت 11 از برنامه چشم شب روشن شبکه 4 همین مباحث معنای زندگی را با بیانی بسیار شیرین بیان می کنند. جناب استاد مصطفی ملکیان هم در باره انواع لذت و معنای زندگی درس گفتارهای بسیاری دارند که واقعاً قابل تامل است.
    دوست گرامی، مهرداد عزیز. تمام این مواردی را که فرمودید خواندم. من سالهاست درباره معنای زندگی تحقیق می کنم و سریال ریک و مورتی به طور تعجب آوری دقیقاً بر روی یافته های من تمرکز کرده است. در طی تحقیقاتم به این مساله برخوردم که تکنولوژی تنها ابزار نیست بلکه پس از مدتی تبدیل به قسمتی از زندگی و بلکه هدف و معنا دهی به آن می شود. متاسفانه تمامی فلسفه و مکاتب فرهنگی ایران مربوط به دنیای ماقبل مدرن هستند و درواقع برای دنیای تکنولوژیک و آینده مدرن هدفی بیان نمی کنند. اگر در دنیای قدیم زندگی می کردیم، این مشکلات را نداشتیم و دنیای بی هدف مدرن کنونی هم انسان را افسرده خواهد کرد. بنابراین باید به دنبال کشف هدفی در مدرنیته بود. هدفی متعالی و معنوی. لذت هدف زندگی نیست، ما ماشین های نیازمند لذت نیستیم. انسان بسیار بزرگ است فقط به دلیل کم بودن سرعت پیشرفت در گذشته نتوانسته بود خود را بشناسد. در آینده توانایی های انسان پهلو به پهلوی توانایی های الهی خواهد زد. بنابراین خود را برای این موقعیت باید آماده کند. انسان موجودی برای امروز و فردا نیست. عمر ما بی نهایت است و باید برای بی نهایت آماده شویم. اما آیا هدفی بی نهایت داریم تا بتوانیم تا همیشه آن را ادامه دهیم؟ سوال اساسی خلقت اینجاست که چرا خدا بشر را آفرید؟ این سوال در گذشته جواب های احمقانه ای داشت ولی امروز که انسان توانایی های خود را در علم و تکنولوژی یافته است، به نظرم به پاسخ داریم نزدیک می شویم. در این میان نباید گمراه شد و خود را با دلخوشی های کوچک سرگرم نمود. بلکه باید با تمام وجود کار کرد و در راستای این کار به دنبال معنا هم بود. انسان می تواند با کنترل نفس+ علم سرشار تبدیل به ابرانسانی شود که مرگ، زندگی، درد و رنج و غم را نتنها بی ارزش ببیند بلکه با آنها بازی کند و تغییرشان دهد.
    کنترل نفس در ریک نیست بنابراین او ابرانسان نیست.

  6. دکتر یا مهندس جان نقدی که بنده بر این سریال زدم از انواع نقد های روانشناسانه است و حال این نوع نقد رو برات توضیح میدم تا اشناییت کامل با ان پیدا کنی .
    نقد روانشناسانه با طرح مطالبی در باب ناخودآگاه شخصی و جمعی ، صور مثالی و امثال این ها در آثار ادبی ،به نقد ادبی عمق و نوعی جنبه پیشگویانه و راز آمیز بخشیده است.
    اگر ادبیات جز علوم انسانی است به یک اعتبار به سبب ان است که محصول ذهن ادمی است و چه علمی برای مطالعه ذهن ادمی و فراورده های ان شایسته تر از روانشناسی ؟
    کافکا در خاطراتش نوشته است : روانشناسی بس است . اما او خود نویسنده یی درون گرا و درون نگرست و در بررسی اثار او ، روان شناسی ابزاری کار آمد است .
    در نقد روانشناسانه قدیم از مسائلی چون وجدان نویسنده ، جذبه و الهام و در نقد روانشناسانه جدید از مسائلی چون ضمیر ناخوداگاه فردی و جمعی ، آرکی تایب بحث می شود اما به طور کلی می توان گفت که همه مسائل و جریاناتی که باعث می شوند اثر ادبی در ذهن نویسنده شکل بگیرد و انگیزه های اقوال و افعال، مطمح نظر است.
    نقد روانشناسانه چنان که در بادی امر به نظر می رسد فقط بررسی روانکاوان و روانشناسان از ادبیات نیست بلکه ادبا هم مانند هربرت رید ، ویلیام امپسون در این زمینه آثار مهمی افریده اند.
    نقد روانشناسانه گرایش های مختلفی دارد مثلا گاهی به مطالعه افریننده اثر هنری می پردازد و گاهی به مطالعه خود اثر توجه دارد و گاهی تاثیر ادبی را بر خواننده در نظر دارد .
    فروید در مقاله ای در باب داستایوفسکی و تفسیر برادران کارامازوف پس از ستایش از هنر داستایوفسکی به بررسی روح جنایتکار او می پردازد و او را می کوبد. فروید می گوید که از داستایوفسکی متنفر است و دیگر مدت ها تحمل چنین بیمارانی را ندارد !
    فروید متخصص بیماری های روانی و موسس مکتب پسیکانالیز است . در نظر فروید و پیروان او ، شاعران و نویسندگان در حکم بیماران عصبی هستند و اثر انان در حقیقت گزارشی از بیماری انان است.
    همانطور که برای روان یا ذهن به سه بخش قایل است ، ساختار شخصیتی را هم از سه جز مرکی می دانذ : نهاد ، من ، فرامن . نهاد سرچشمه نیرو های روانی (لیبیدو)است و در راه کسب لذت و پرهیز از درد فعالیت می کند و چون به دنبال لذت مطلق است باید کنترل شود و کنترل ان بر عهده من و فرامن است . نهادی که فروید تعریف می کند از جهات بسیار شبیه به شیطانی است که حکیمان الهی تعریف کرده اند .
    من باعث ارتباط فرد با جهان واقعیت است و باعث می شود تا با قوانین اجتماعی سر کند .کار من ایجاد تعادل بین منازعات نهاد و فرامن است . من براثر عوامل مختلف از جمله رفتار های اجتماعی شکل می گیرد . من را می توان نماینده عقل دانست که نهاد را که نماینده نفس اماره است کنترل کند.
    فرامن ان بخش از شخصیت است که به ارزش ها بها می دهد . نهاد با کودک متولد می شود اما فرامن بر اثر تربیت به وجود می اید. فرامن امیال مکروه و ناپسند را به ناخوداگاه واپس زده می کند . فرامن معاییر اخلاقی و وجدان ماست.
    به نظر فروید دو غریزه بر انسان تسلط کامل دارد یکی اروس که غریزه حیات و زندگی و عشق است و دیگری تاناتوس که غریزه مرگ و شکست است.لیبیدو یا نیروی شهوت و غریزه جنسی که نهاد جای دارد حافظ غریزه حیات است و هرگاه این نیرو به تحلیل رود تاناتوس بر اروس چیره می شود و انسان چه به لحاظ جسمی و چه روحی به یاس و فنا می رود .
    ادمی در طی زندگی خود مکررا دچار وازدگی می شود و این وازدگی های پیاپی ایجاد عقده می کند از معروف ترین عقده ها که می توان در ادبیات هم ملاحظه کرد ، عقده ادیپ و عقده الکتراست . الکترا عقده حسادت دختر نسبت به مادر ( و محبت شدید او به پدر ) است . اورسستس پسر اگاممنون به همدستی خواهر خود الکترا مادر خود کلوتایمنسترا را کشت تا انتقام خون پدر را بگیرد .
    بر طبق نمایشنامه سوفکل ، ادیپ پسر لایوس و یوکاسته بود . لایوس او را با توجه به پیشگویی منجمان در کوه و بیابان رها کرد تا از بین برود.چوپانان ادیپپ را یافته و او را نزد پادشاه کورنت بردند. ادیپ بزرگ شد و چون از گفته غیبگویان اگاهی یافت از کورنت گریخت . در راه به لایوس برخورد و در منازعه یی او را نشناخته کشت . تاج و تخت به ادیپ رسید و در نتیجه ناخواسته با مادر خود ازدواج کرد . غیب گو حقیقت را اشکار ساخت .ژوکاستس خود را به دار اویخت و ادیپ خود را کور کرد و به همراه دختر خود انتیگون از تبس بیرون رفت و اخر عمر را در کورنت گذراند.
    از این رو فروید به مردمشناسی و رسوم قبایل بدوی توجه یافت .
    از اصطلاحات دیگر مورد علاقه او توتم و تابو است که در نقد اسطوره گرا بدان اشاراتی دارد. فروید به تدریج نشانه هایی از اکتشافات خود را در عرصه روان ادمی در اثار هنری و فرهنگی هم می یافت .
    اما با این همه انتقادی که من به فروید دارم تاکیید بیش از حد او بر موضوعات جنسی و تابو نگاری است . بسیاری از تصاویر را به کوچکترین بهانه یی به نهاد های مادینگی و نرینگی تعبیر می کرد ، مثلا غار دریا بشقاب و هر چیز گود نماد مادینگی و کوه و شمشیر و هر چیز برامده نماد نرینگی است .
    در نقد ریک و مورتی بنده ازد دیدگاه کامو به قضیه نگاه کردم که به معنی نقد از دیدگاه کامو بر مکتب نهیلیسم است . اگر دقت کرده باشی در بالا چند نقد خیلی کوتاه از دیدگاه فروید داشتم و این بدین معنی نیست که با فروید هم عقیده هستم ، اصلا ربطی به عقاید ندارد در این نوع نقد منتقد خود را در ذهن کسی که دیدگاهش را در نقد استفاده می کند قرار می دهد . در طول این متن هم من بعضی از عقاید فروید را تایید کردم و بهشان ایمان دارم مانند بخش نفس ها و بعضی ها را نه .
    موضوع این است که در ریک و مورتی بنده به نهیلیسم اعتقاد ندارم و فقط بر اساس این مکتب و از دیدگاه کامو این سریال را نقد کرده ام .
    در رابطه با جملات شما در خلال حرف هایم به صورت علنی و یا در لفافه به ان ها اشاره کردم و بعضی از انها را تایید کردم
    در باب مدرنیته باید بگم گذر از سنت به مدرنیته امری سخت برای همه است و فرهنگ سازی ها و زمان زیادی می برد تا این پروسه به طور کامل صورت گیرد ، روشن فکری با ادای روشن فکر بودن را در اوردن خیلی فرق می کند و بیشتر مردم در منافع خود روشن فکر و در صورت نیاز های دیگر سنتی هستند .
    در رابطه با هدف زندگی گرچه با نظرتون در رابطه با نهیلیسم مخالفم و توضیح کامل رو هم قبلا دادم اما هر انسانی برای هدفی افریده شده و انسان موفق هدفش رو کشف می کند در غیر این صورت شکست می خوره و خواسته های انسان اهداف فرعی انسان کوچک و کوتاه مدت هستند منظور از کوتاه مدت کمتر از همیشگی است ! و فقط یک هدف وجود دارد که روح انسان را ارضا می کند و ان رسیدن به رستگاری است .
    در رابطه با نوع حرف زدن تون باید بگم که گرچه از ادبیات خوب استفاده شده ولی لحن شما توهین امیز هستش . داریم در رابطه با نقد سریال حرف می زنیم ولی شما با برداشت های غلط نه تنها ان ها رو ان ها کار نکردید بلکه به عقاید بنده هم توهین کردید که اصلا کار درستی نیست ، هر کسی عقاید خاص خودش رو داره و با توجه به اون ها زندگی می کنه و نسبت به موضوعات مختلف دید های منحصر به فرد داره و تا زمانی که برای خود و بقیه اسیبی نباشه اون عقاید هر چی که باشه محترمه و فقط به خود اون شخص مربوطه.
    اینجا سایت فیلم و سریال در رابطه با فیلم و سریال حرف می زنیم و با هم بحث می کنیم مثل گفت گو و بحث هایی که بنده و اقای ابراهیمی و ادمین عزیز در خلال فیلم مادر داشتیم .
    و بحث اصلا از حاشیه خارج نشد چه توهینی صورت نگرفت و با احترام و دوستی تمام به بحث با یکدگیر پرداختیم و مهم تر از همه در خلال فیلم بود و بس.
    اما شما نود درصد خارج از سریال و ده درصد مربوطه به سریال بود و حالتی ارشاد گونه داشت که همین توهین امیز بود
    دقیقا اینطوری بود که شما ناراضی هستی که من پیرو نهیلیست هستم ( در صورتی که نیستم )
    و خواستید منو به راه راست هدایت کنید ؛ من این افکار و باور ها رو طی سال ها مطالعه و نوشتن بدست اوردم و کسی بهم تحمیلشون نکرده و قرار هم نیست کسی بخواد اینکار رو بکنه .
    در هر صورت دکتر عزیز با اینکه از سخنان و لحن شما ناراحت شدم اما گفت و گوی خوبی بود ایشالا که همیشه موفق باشید .

    ادمین عزیز من دیشب نقدی رو خواستم روی the night of بزارم و کلی هم نوشتنش طول کشید اما وقتی ارسال رو زدم خطا داد . از شما از سرور بلاک شدید دلیلش رو نمی دونم چیه به نظر شما چی بوده ؟ راستی بابت حرافی هم معذرت می خوام سرتون رو درد اوردم .

    1. سلام مهراد جان
      وقتی مدتی روی یک صفحه بمونید و ازش درخواستی (ارسال کامنت) بخواین معمولا سرور بلاک میکنه چند ثانیه
      همیشه قبل از ارسال نظر از کلش یه کپی (ctrl+c) بگیرید
      سر فیلم مادر یه بار همین بلا سر منم اومد 🙁

        1. سلام
          مگه کسی میتونه متن های شمارو نادیده بگیره…!
          درست یادم نیست، این اتفاقات گاها ممکنه پیش بیاد

          1. سلام صبح بخیر
            اره بیشتر از یکی کامنت ندیدم تا حالا که خود شما بودی بیشترش رو 🙂
            دو تا سوال داشتم
            یک اینکه تو قالب جدید که رونمایی قراره بشه قابلیت حذف پیام هست ؟ چه در حالتی که منتشر شده چه در حالت انتظار
            سوال دوم اینکه به جز تلگرام راهی برای سوال یا درخواست خصوصی هستش ؟ چون من تلگرام ندارم خواستم ببینم راهی هست یا نه
            روز خوبی داشته باشی عزیز

          2. سلام مجدد، صبح شمام بخیر
            من که معمولا بیشتر از یه کامنت دیدم 🙂
            نمیدونم در جریان هستین یا نه، لاوین مووی مدت خیلی کمیه که تاسیس شده اگه اشتباه نکنم حدودا 73 روز
            بخاطر همین هنوز اونقدر جا نیوفتاده که بخش دیدگاه ها همیشه فعال باشه
            البته تا همینجاشم بد نبوده برای یه سایت 2 ماهه بالاتر از حد توقع بوده
            قصد داشتیم بعد از اینکه قالب رو عوض کردیم امکان ویرایش دیدگاه رو هم اضافه کنیم
            اما امکان حذف دیدگاه رو تا الان برنامه ای واسش نداشتیم
            حالا این امکانات رو میشه به مرور زیاد کرد مهم کد نویسی بخش های سخت هست
            ایمیل هست مهراد جان که تو صفحه تماس با ما ایمیل رو گذاشتیم

  7. بله می دونم از همون اولا تقریبا من بودم باهاتون هیچوقت فکر نمی کردم تا این حد جلو بره نه اینکه توانایی های شما رو نادیده بگیرم نه اصلا شما خیلی بیش از حد دیگه پیشرفت کردید و می کنید که جای تحسین داره و من افتخار می کنم کاربر سایت تون هستم و می تونم بگم از اولش بودم باهاتون
    نمی دونم قسمت دو یا سه واکینگ دد بود که با شما شروع کردم فکرشم نمی کردم ادامه داشته باشه اما حالا می دونم واکینگ دد صد فصلم داشته باشه قست اخر فصل صدمش رو هم از سایت شما می گیرم
    فقط یه چیزی به یه عزیزی گفتید اینبار خیلی ساده شروع کردیم
    این ساده اش بود ؟ این که دیگه تهش بود .
    یه سوالی هم که داشتم اینکه خرید لینک های کیفیت بالای فیلم ها مثل مادر حمایت از شما هم محصوب میشه ؟ اگه اینطوری باشه که خیلی خوب میشه

    1. مهراد جان حقیقتش اینه که ما قبلا یه سایت فیلم و سریال داشتیم که خیلی حرفه ای بود
      لاوین مووی حتی نزدیک اون سایت قبلیمون نیست، از نظر طراحی خیلی پیشرفته بود و همینطور از نظر کیفیت هایی که قرار میدادم چیزی کم نمیذاشتیم
      اما بخاطر یه مسائلی سایت بسته شد و ما خیلی دلسرد شدیم (خودتون وقتی برای یه چیزی خیلی زحمت میکشین و به ثمر میرسه اما مجبور میشین که از دستش بدین خیلی عصبی و ناراحت میشین)
      بخاطر اینکه ما دلسرد شده بودیم اینبار خیلی ساده شروع کردیم اما به لطف شما عزیزان که از نحوه فعالیت ما راضی بودین ما تصمیم گرفتیم رفته رفته طراحی رو هم بهتر کنیم که همه چیز قابل قبول تر باشه
      الان که گفتین از روزای اول با ما بودین خیلی خوشحال شدم چون روزای اول خیلی دل به کار نمیدادیم
      نه مهراد جان الکی پول ندین همین که کاربری مثل شما هر روز به سایت ما سر میزنه بزرگترین حمایته، اینو جدی میگم
      تمام سعی ما هم اینه که هرچه زودتر طراحی رو بهتر کنیم تا همینجاشم بدقولی کردیم

  8. بله در جریانم گفته بودید قبلا که اگه نگفته بودید هم قابل حدس بود
    کاملا هم حستون رو درک می کنم چند سال پیش ما داشتیم یه کاری رو می بستیم هشت نه ماه هم تمرین کرده بودیم و کلی زحمت کشیده بودیم که در اخر دوستان محترم کار رو رد کردند که حالا بگذریم نمی خوام وارد این بحثا بشم اما خواستم بدونید تنها نیستید منم تجربشو دارم خیلی های دیگه به شیوه های مختلف هم تجربه کردن مهم دوباره پا شدنه که شما پا نشدید پرواز کردید دوباره 🙂
    و واقعا هم شکست نفسی نکنید اون سایت قبلی تون که از اول اینطوری نبود طول کشید تا به اون درجه برسه اما این سایت واقعا فوق العاده است شما سایت های دیگه رو ببینید کدومش از این امکانات و این ریلیز های فوق العاده رو داره ؟ فقط یه مسائل هست که بهتون هم گفته بودم قبلا اگه یادتون باشه البته خودتون بهتر می دونید اونا انجام بشه با اختلاف فضایی سایتتون اول میشه دیگه بهش نمی رسه سایتی همین الان هم اوله البته
    نه الکی که نیست اگه تنها راه حمایت باشه وظیفه منه خیلی خوب میشه که راهی برای حمایت باشه
    و باز هم باید تشکر کنم از این همه وقتی که برای ما می گذارید و باور کنید دل خیلی ها رو شاد می کنید با اینکارتون .

    1. بله خیلی ناراحت کنندس شب بیداری کشیده باشی واسه ی کاری اما اخرش نشه و… یه چیزی که بعد از دیدن این همه فیلم و سریال هممون فکر میکنم یاد گرفتیم این بوده باشه که حداقل تلاشمون رو بکنیم که بعدا پشیمون نشیم که چرا هیچ وقت هیچ کاری نکردیم
      وقتی ورژن دوم راه اندازی شد اگه بعضی از قسمتاش مشکل داشته باشه، رنگ بندی خوب نباشه و… اینا چیزای سختی نیستن میشه تغییرشون داد و بهترشون کرد که همه راضی باشن
      هزینه ای که بابت بعضی از نسخه ها گرفته میشه به این خاطره که حجم نسخه های REMUX بالاست و فضای زیادی رو از ما میگیره و هزینه سرورهای ایرانی خیلی بالاست بخاطر همین مجبور شدیم بعضی نسخه هارو برای فروش بزاریم که هزینه نگهداریشون در بیاد، البته برای فیلم هایی که دانلودشون خیلی بالاست رایگان قرار میدیم مثل دانکرک که رایگان هست
      شما خیلی به ما لطف دارین مهراد جان و برای ما خیلی عزیزین

  9. ممنون از راهنمایی هاتون. من تنها در جستجوی معنا هستم و بس و هیچ تخصصی در زمینه نقد فیلم ندارم. ولی در مورد پیام فیلم ها و سریال ها خیلی حرف برای گفتن دارم. قصد من توهین به شما نیست. به هیچ عنوان. اما به سازندگان این سریال نمی دانم چه باید گفت. به این گونه سریال ها Dark comedy گفته می شود. سازندگان این سریال ها با اینکه میدانند یک موضوع تابو است، آن را به سخره می گیرند و ضایع می کنند. (هر چند من عاشق ریک و مورتی هستم).
    من تمامی این گونه سریال ها را بررسی می کنم. کار شرکت های Adult Swim و Comedy central کلاً تولید این گونه سریال هاست.
    دوباره ممنون از آموزش هایی که به من دادید. در ضمن بنده دکترای مهندسی برق دارم 🙂

  10. درود ویکتور جان.
    کیفیت 265 – 720 رو برای این سریال میگذارید؟ 10 bit هم نباشه عیب نداره.
    من میخوام دانلود کنم و سایت شما هم ما رو بدعادت کرده که جای دیگه دانلود نکنیم.
    ممنون میشم اگه720 – 265 این سریال رو اضافه کنید.

  11. اُ … لعنتی
    .
    .
    ویکتور جانِ عزیز ، این واکنش من به سرغت عمل شما بوده و اصلا اینجا “لعنتی” معنای بدی نداره و تنها معنی “شگفت زدگی” میده. امیدوارم ناراحت نشده باشید.

    شما به طرز عجیب و وحشتناکی سریع و کارآمد هستید به طوری که آدم شگفت زده میشه.

    مرسی که هستید.

  12. سلام خسته نباشید
    میخواستم ببینم انکودر نسخه 10 بیت فصل اول و دوم که قرار دادین از کجاست؟ آخه ذکر نشده
    و خواهش دیگه ای که دارم اینه که اگه امکانش هست برای فصل سوم هم نسخه 720 ده بیتیو قرار بدین
    ممنون میشم

    1. سلام انکودرش نامشخصه اگه مشخص بود ذکر میکردیم، نسخه های 10bit فصل اول و دوم از کیفیت خیلی خوبی برخوردار هستن
      یه نکته بگم: در لاوین مووی ریلیز بد قرار نمیدیم
      برای فصل سوم هم نسخه 1080p x265 10bit اضافه شده و نسخه 720p x265 10bit موجود نیست

        1. دوست عزیزم من چطور با جمله (میخواستم بدونم فرمت صوتیش چیه، aac هستش یا opus? چون قبلا از یجا دیگه گرفته بودم نا امید شدم) میتونستم بفهمم که کدوم نسخه مد نظرتونه!
          الان از این که محبت کردید و دقت کردید ممنونم. نسخه دیگه ای زدم دانلود بشه، اگه لطف کنید تا فردا صبر کنی نسخه X265 UNCENSORED (720P – 1080P) اد میکنه همکارم براتون (اگه دانلود بشه)

  13. ویکتور عزیز خیلی خیلی ممنون که فصل های یک و دو رو هم با کیفیت 1080 قرار دادی اتفاقا چند ساعت قبل اینکه بزاری داشتم فکر می کردم بهش ذهن خوان هستیا:) ولی جدی ممنون که لیستی که دادم رو به مرور اضافه می کنید سریال منتالیست رو دیدم خوش حال شدم خیلی خوبه دوستان لذت می برند
    من به شدت منتظر قراردادن سوپرانو ها هستم البته هر وقت بار سنگینتون سبک تر شد و اگه مقدور بودید
    خیلی خیلی ممنون پاینده باشی

    1. سلام مهراد جان خواهش میکنم
      حقیقتش داریم برای تمام فیلم و سریال ها نسخه های بهتر رو اضافه میکنیم و سریال هایی که در سایت موجودن و آرشیوشون کامل نیست رو کامل میکنیم
      یه مدت که آرشیو سریال های فعلی سایت کامل شد سریال های برتری که شما گفتین و سریال های برتر دیگه رو اضافه میکنیم
      عزیزی مهراد جان

      1. بله در جریان هستم خیلی هم عالی 🙂 منم قصد نداشتم به بارتون اضافه کنم نمی خوام زحمت بدم که فقط
        گفتم منتظر قرار گرفتن این سریال هستم وگرنه کاملا شرایط تون و سختی هاتون ها رو درک می کنم
        و اصلا نمی خوام باری اضافه کنم
        روزت هم خوش باشه عزیز

        1. اینکه متوجه میشین آپدیت روزانه سایت و تعویض کیفیت های بهتر برای سریال های درحال پخش چقدر سخته من رو خیلی خوشحال میکنه
          من هم تمام سعیم رو میکنم که بهترین ریلیز هارو برای سریال هایی که گفتین اضافه کنم